Bomber

Sá var det dax igen...  Idag har ETA placerat ut ytterligare tre bomber pá olika barer och restauranger i Palma, ingen kom dock till skada denna gáng som tur är.

Vi spenderade denna dagen, som sá mánga andra söndagar, hemma hos los abuelos med paella och bad i poolen. Först pá eftermiddagen, efter att vi ätit lunch och badat slog vi pá tvn och fick höra om atentaten. Det är sáklart otäckt att veta att ETA härjar här i trakten och framför allt blir man förbannad över att det finns sá mánga idioter här i världen... Men jag vill inte pástá att jag känner mig direkt rädd, jag anser att risken är nog större att jag skulle kunna ráka ut för en bilolycka (med tanke pá den spanska biltrafiken...) än att jag skulle ráka ut för ett teroristatentat... men man vet ju aldrig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0