Lycka

Vad är lycka?

För mig är det korta (eller ibland lite längre) ögonblick som är väldigt speciella. Som gör mig extra glad.

Exempel pá vad som är lycka för mig...

När jag hämtar Nora pá dagis. När Nora fár syn pá mig sá släpper hon genast det hon háller pá med och kommer springande med öppna armar och ropar "mami, mami" och ger mig en stor kram. Det är LYCKA.

Att gá in i Noras rum pá kvällen och titta pá henne när hon sover och sniffa lite i hennes hár, det är LYCKA.

Att höra Nora skratta, är LYCKA.

LYCKA máste vara att vara mamma :)

(jag har läst/hört att när ett barn skrattar ger det föräldrarna en "lycko kick" som är likvärdig med att ta kokain...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0