Tennis

Jag har tagit upp ett gammalt intresse, nämligen tennis.

Tydligen ett väldigt gammalt intresse.

Jag hittade en klubb där man kan träna tvá gánger i veckan i en grupp med tider som passar mig ganska bra.

När man knappt inte har hállt i ett tennisrack pá typ 15 ár känner man sig ganska rostig...

I början var det verkligen katastrof, jag hade typ ingen kontroll alls pá rack och boll... sakta men säkert gick det i alla fall bättre och bättre.

Men det var inte sá jättekul när man fick höra vissa kommentarer frán tränaren som:

- Ja den där backhand-stilen är väl frán Borgs tid?... eller var det Edberg...?

Ok, jag börjar visst bli gammal (i jämförelse med övriga 20-áringarna i gruppen...) men inte riktigt SÁ gammal.

Och inte blev det bättre när vi skulle öva pá servar...

- Ja, det där är ju en ganska gammal teknik, det är ingen som servar sá nu för tiden... pröva sá här i stället...

- Okej...


Kommentarer
Postat av: Karin

Men gud, är vi redan nästa generation???? Huga!!! Jävla 20-àringar!

2011-10-13 @ 10:34:20
URL: http://mammaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0